Poučit se z proběhlé epidemie COVID‐19 a připravit řešení pro funkční systém spolehlivé termodiagnostiky osob v ČR pro budoucí epidemické hrozby projevující se zvýšenou teplotou nakažených.
Prakticky ověřit hypotézu přesnějšího zjištění vnitřní teploty měřené osoby, která přichází z vnějšího teplejšího/studenějšího prostředí, pomocí termokamery se sofistikovanějším vyhodnocením rozložení teplotního pole.
Prakticky ověřit hypotézu včasnější diagnostiky začínající epidemie a monitorování jejího průběhu pomocí termokamer s pokročilým zpracováním časové řady termogramů velkého počtu osob.
Zpracovat metodiku použití termografických diagnostických prostředků v době „míru“, při začínající epidemii, při probíhající plošné epidemii a při lokálních ohniscích nákazy.
Předat informace o nových možnostech využití termokamerových systémů složkám integrovaného záchranného systému a vyškolit je pro efektivnější a účinnější zajištění jejich úkolů nejen v době epidemie.
Seznámit s výsledky výzkumu a vývoje odbornou i širokou veřejnost a zajistit tím širší uplatnění výsledků projektu, posílení spolupráce se složkami integrovaného záchranného systému a docílit zvýšení úrovně bezpečnosti státu a občanů v případě epidemických hrozeb v budoucnu.
Proč to děláme?
Protože chceme, aby instalované termokamery správně měřily. Častokrát jsou totiž používána zařízení s nevhodnými technickými parametry anebo jsou systémy s vhodnými parametry používány nevhodným způsobem.
Protože chceme, aby vznikla metodika pro měření termokamerami, která by odpovídala potřebám měřit osoby přicházející z vnějšího prostředí (nevytemperované osoby). Existující česká norma ČSN EN IEC 80601-2-59 tyto potřeby neřeší.
Protože chceme připravit řešení pro funkční systém spolehlivé termodiagnostiky osob v ČR pro bravurnější zvládnutí budoucích epidemických hrozeb projevujících se zvýšenou teplotou nakažených.
Protože chceme pomoci integrovaným složkám záchranného systému v jejich práci, aby mohly fungovat efektivněji a účinněji nejen v době pandemie.
Protože chceme šířit znalosti a vzdělávat veřejnost, která se pak v oblasti této problematiky bude správně rozhodovat.